El cotxe

Cartesians com som, ens vàrem prendre al peu de la lletra l'article del reglament del Mongol Rally que deia:
"To tackle the worst roads in the world you you need a chariot with an engine size of under 1 litre (ish). There is nothing like staring down the bonnet of a Nissan Micra at hundreds of miles of dirt track and foot-high rocks. For the Mongol Rally 2012 your car must be registered on or after 1 January 2003."
Els possibles perfils es van reduir. Si volíem un cotxe mínimament nou, aquest tenia que ser el típic derivat de turisme sense seients posteriors i de gran acceptació entre lampistes. A finals de 2011, mentre la prima de risc espanyola esclatava, les webs de compra-venda es poblaven de Fiat Seicento Van a preus baixos, segurament víctimes del tancament d'alguna petita empresa instal·ladora. Es pot dir que el moment socioeconòmic del país va dirigir molt la decissió.

I així vam comprar el nostre Fresnel. Un Seicento Van de l'any 2006, amb 84.000 km, tres propietaris anteriors (el darrer no era lampista...) i una arruga al bigoti:


El motor és 1 litre (ish), en concret 1.104 cm3, i eroga(va) 54 cv en algun règim indeterminat de revolucions. Per tant, completament dintre de les regles.

Les modificacions realitzades porten a simplement evitar mals majors durant el recorregut. En aquest sentit:
  • Substitució dels pneumàtics per uns de furgoneta amb coeficient de càrrega superior i amb perfil més elevat (155/80 r13)
  • Elaboració d'una admissió d'aire elevada, o snorkel, ja que la baixa posició de l'original (en algun punt entre la matrícula i els fars davanters) era clarament inadequada per a creuar els rius mongols. Alhora, elevar l'admissió és també positiu a l'hora de circular molts quilòmetres per camins pulverulents. 
  • Instal·lació d'un protector de càrter, imprescindible donada l'exposició de l'original a cops de pedres del camí.
  • Instal·lació d'enllumenar auxiliar.
  • Aprofitament de la baca existent per a portar dues rodes de recanvi extres. Es procurarà que aquestes dues rodes extres disposin d'un dibuix més agressiu per a les seccions del viatge que es realitzin per pista.
  • Anclatge de 2 bidons de gasolina extra a l'interior del vehicle. Els 40 l s'afegeixen als 38 originals, i han de proporcionar una autonomia total d'entre 900 i 1000 km (assumint un consum mitjà de 7,5 l/100 km)
  • Elements elèctric diversos: instal·lació d'un inversor CC-CA, llum extra per a la zona de càrrega, sensor OBD bluetooth per a llegir constants del motor amb un smartphone. 
A dia d'avui, el Fresnel presenta aquesta temible estampa:

                            



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada